"Професійна підтримка – це процес допомоги у пізнанні і використанні власного освітнього, професійного і психологічного потенціалу задля досягнення оптимального рівня самозадоволення і водночас суспільної користі." Ґленис Уотт – керівник відділу Європейської Комісії

Звіти

Наш перший звіт
З 1 вересня 2013 року Дніпропетровський центр науково-технічної творчості та інформаційних технологій учнівської молоді розпочав роботу клубу проекта «Шкільна акдемія підприємництва», в рамках Програми польської закордонної допомоги Міністерства закордонних справ Республіки Польщі в Україні.

Першим кроком, щодо впровадження проекта в життя нашого Центра, ми пройшли підготовку на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагоігчної освіти, де відбувся семінар-тренінг.

Семінар- тренінг на  базі ДОІППО з координаторам Світланою Кушніковою

Другим кроком, було виїздне навчання у Херсонській академії неперервної освіти, яке проводилося польськими тренерами Здиславою Баранкевич та Монікою Вервицькою. Тренінг дійсно був цікавим, інформативним та натхненним. Особлива подяка пані Еві Бабінській, координатору проекту.
                       

Фото на згадку про навчання у м. Херсоні, під керівництвом польської делегації.

Велика подяка пані Монікі та пані Здіславі за надану дуже цікаву та корисну інформацію.

Третій крок. На базі Дніпропетровського обласного центру науково-технічної творчості та інформаційних технологій учнівської молоді відбулося засідання творчої групи, про обговорення організаційного питання щодо підготовчої діяльності для ефективного функціонування клубу «Шкільна академія підприємництва 2» на базі Центру з 01 вересня 2013 року.


Наступний крок. Під час роботи "Літньої школи" (Україна, АР Крим, Велика Алушта, Канакська балка) відбулось залучення підлітків до навчання з 01 вересня 2013 року в клубі "Позашкільна академія підприємництва 2" на базі Центру.  
Гуртківцям Центру у "Літній школі" нійдається оголошення про проект: «Шкільна академія підприємництва-2».
 
А ось і перші бажаючі стати членами нашого клубу: Янченко Артур, Самоваров Денис, Матухно Олена, Новосьолова Аліна, Рудак Марія та Спиця Дар’я.

3-4 вересня 2013 року
Ось закінчилися відпустки, літні канікули, під час яких була розпочата підготовка роботи Шкільного Клубу Підприємництва-2.  Тепер попереду лежить тернистий шлях цікавої, дивовижної та плідної праці нашого Клубу.
Так,  3-4 вересня на базі  Центру, я, психолог Валентина Миколаївна, та економіст Марина Олександрівна, провели  зустріч з  членами нашого Клубу. На засіданні були розглянуті такі питання, як: робота з блогом  Клубу (учасники зможуть переглядати та доповнювати інформацію на блозі) та урочисте святкування  об’єднання  двох напрямків,  економіки та психології в ШКП. Свято відбудеться 9 вересня 2013 року.
Учні уважно слухають інформацію о блозі
Члени клубу знайомляться з правилами наповнення блогу інформацією
 09 вересня 2013 р
Відбулось у Центрі урочисте свято з приводу відкриття клубу: «Крок до успіху». Українсько-польський проект: «Шкільна академія підприємництва» став цікавинкою не тільки для дітей нашого Центру, а також і  їх батьків, які  завітали на свято.  До нашого клубу вступили вихованці з різних гуртків.  Наприклад,  є і з психології та економіки, а також з гуртків інформаційних технологій та аерокосмічного напрямку. На відкриття клубу завітав підприємець Лукашевич С. М., який розповів  про свою  підприємницьку діяльність у сфері логістики.

Міркуйте, плануйте і у Вас все вийде!
Наша команда
Нас багато — ми все зможемо подолати та успішними бізнесменами стати

11 вересня 2013 року
Чергове засідання за темою: „Школа фінансового успіху”.
На засідання клубу були запрошені почесні гості: координатор україньско-польського проекту по Дніпропетровській області Кушнікова Світлана Вікторівна та заступник керівника напряму „Кредитна картка та зарплатні проекти” Блінова Тетяна Михайлівна.  Опікун економіст Бабець Марина Олександрівна розповіла членам клубу про банки та банківську діяльність .

Майстер-клас від Тетяни Михайлівни
Координатор проекту Світлана Кушнікова розповіла членам клубу , що треба робити, щоб досягти успіху.
Колективна презентація бізнес-ідей
Члени клубу зрозуміли, що кожна мрія у майбутньому може стати дійсністю. Головне працювати і не відступати!

14 вересня 2013 р.
На засіданні “Я радий з тобою познайомитись ..!”, члени клубу пізнали один одного якомога краще.  Розпочалось заняття з вправи: “Я радий з тобою познайомитись ...”. 

“Приємно познайомитись!”
Правила роботи у групі
Розглянули риси, якими повинен володіти успішний підприємець.

Успішна леді має  почуття ризику, впевнена в собі,  активна, цілеспрямована, комунікативна, професіональна, наполеглива, амбіціозна, уважна,  відповідальна — так вирішили майбутні підприємці!
Особливе захоплення визвала психологічна вправа: “Коло довіри”.  Ця вправа не тільки навчила довіряти один одному, а також сприяла емоційно позитивній атмосфері у групі і надала відчуття розкутості.
 «Коло довіри».
Закінчили  зустріч вправою: “Я на тебе схожий”.   Пройшло не так багато часу, але відчули, як росте почуття колективізму.  Кожен з учасників, намагався пізнати один одного, а не тільки шукав зовнішню схожість.

Дівчатам подобається танцювати.
   
16 вересня 2013 року
На засіданні нарешті обрали президента клубу – Телевну Валерію.
А також завершили конкурс логотипу та девізу.
Логотип-переможець! :
Кожен з учасників запропонував свою версію девізу, а потім за допомогою голосування обрали девіз клубу. Наш девіз: «Від мрії до успіху один крок!».
Творчий процес над створенням візитки.
«Наша візитка».

18 вересня 2013 року
«Шлях до успіху»
На засіданні, економіст Марина Олександрівна, ознайомила з формулою успіху, яка являється ключем багатства.  А також розповіла що таке мозкова атака? Для чого вона існує? Про досвід створення мозкової атаки  Алексом Осборном, яка стала впровадженням бізнес-ідей в життя.

ФоджылоаЫФФ
Це  дійсно цікаво!

10 правил, як зробити бізнес-ідею прибутковою.

 Психолог, Валентина Миколаївна, провела мозкову атаку між учасниками, які поділилися на пари.
  
Мозкова атака: “Моя невдача — це шлях до успіху!”
Артур радіє: “Ця невдача — такий успіх!”
Розглянули мотивацію за  А. Маслоу. Та зробили тест, який дав цілком позитивний результат, бо наші члени клубу спрямовані на успіх, та не бояться  будь-яких невдач. Мозкова атака показала, що за кожною невдачею на кожного чекає успіх.
Тестування за методикою А. А. Реан: “Мотивація успіху та боязнь невдачі”.

21 вересня 2013 року
Чергове засідання «Я крокую до успіху!»
Майбутній успішний  підприємець повинен вміти організувати себе та вірно розподілити важливість своїх задач. Так вправа: «Чарівна рибка» дала можливість зрозуміти дітям, що все залежить від нас самих. Після того, як вони записали свої три побажання, які повинна була виконати «чарівна рибка», то після обговорення, побачили, що немає нічого неможливого. «Кожен сам коваль свого щастя!»
Денис, Карина і Оля записують побажання.
Наступна вправа: «Визначення повсякденних пріоритетів». Італійський економіст Вильфредо Парето у1900 р. заявив про правило 80:20. «80% результату досягається за рахунок докладених 20% зусиллів».. Ми цю дійсність побачили, виконуючи вправу.

Артур: «Я зрозумів, що витрачаю
багато часу на не важливі та не термінові справи!».
Олена визначає свої пріоритети.
А далі була рольова гра: «Дві справи». Гра тренує розподіляти увагу між декількома діями, впевнено вести себе та  не губитися у ситуації «інформаційного перевантаження»,  коли різнорідна інформація потребує швидкої реакції, яка поступає із декілька джерел. «Інформаційне перевантаження» може стати одним із прийомів  маніпуляторів.

Не чіпайте мене, я ж домовляюсь!

23 вересня 2013 року
Засідання розпочалось ось такими словами

 Крокуй до цілі попереду всіх,
Доводь усе на ділі, а не жбурляй слова!
Ми хочемо пізнати світ, покращити його.
Не побагато нам ще літ та ми доб’ємось свого!
Свій бізнес, своє діло — це вираження свого Я!
А крокувати сміло нам допоможе психологія.
Писати бізнес-план і рахувати витрати
Для цього необхідно нам економіку
Вивчати наполегливо і здібно.
У кожного своя ідея є і він їх реалізує.
Кожен, як коваль - своє щастя кує!
А цей проект підштовхує і провокує!
(Вірш склала член клубу Карлова Ольга)
Розглянули такі питання, яка потрібна документація  при створенні власної справи  та види підприємницької діяльності. Розглянули слабкі та сильні сторони підприємця.  Та зробили оцінювання за шкалою рис характеру, можливих для підприємця. 

Вивчаємо види підприємницької діяльності.
Дискусія з приводу сильних та слабких сторін підприємницької діяльності.

25 вересня 2013 року
Засідання пройшло на базі ПриватБанку за адресою м. Дніпропетровськ, на вул. Пушкіна. Екскурсія в ПриватБанк  дала можливість для опікунів ШКП ознайомитись з роботою банку.  Членів клубу тепло зустріла Клименко Ольга Семенівна, спеціаліст з обслуговування клієнтів та директор відділення ПриватБанку Мокануп Володимир Павлович, які розповіли багато цікавого та провели майстер-клас.
Опікунці навчились користуватися банківськими послугами за допомогою банківської картки.
Найактивніші учасники відкрили міжнародну картку “Юніор”.  

     Директор Приватнику Володимир Павлович вручив членам клубу міжнародну карту» Юніорі»
Картка “Юніор” не тільки надає можливість дітям здійснювати власні вклади, але й можливість заробляти.
 Майстер-клас надає Ольга Семенівна, як банк надасть членам клубу можливість заробляти
Ми вдячні за співпрацю!

28 вересня 2013 року
«Тато, мамо і я – бізнес-сім’я! »
Засідання відбулось у колі не тільки членів клубу, але і їх батьків.   Тренінгова робота цього засідання  була спрямована на те, щоб батьки почули, підтримали та допомогли своїм любим дітям у їх перших кроках до бізнесу. А можливо цей проект внесе зміни у житті всієї родини. 
Кожна родина повинна була створити свою справу.

           Підтримка батьків  - це головна річ у житті дитини.
                                                                                           
 З чого почати?                  
А які цікаві бізнес-ідеї сімей ми вислухали!
Анастасія з татом, мамою та  сестрою створюють фермерську справу.
             Родинний захист бізнес-ідеї.  «Авіатуризм».
А далі психологічна вправа: «Естафета малюнка».  Дитина загадує малюнок, на листі зображує одну деталь, а потім передає батькам для завершення другої деталі. Про задуманий малюнок батьки не знають. У кожного свій погляд на зображення. Вправа показала наскільки батьки розуміють свою дитину.  У нас вийшло 100% взаєморозуміння.

Засідання 30.09.2013р.
Тема: «Оцінка ідеї підприємницької діяльності».
На засіданні члени клубу дізналися про організаційно-правове оформлення свого підприємства. Ознайомились з поняттям, що таке бізнес-план. Спробували розглянути та скласти бізнес-план на власне підприємництва.
Складання бізнес-плану.
Андрій доповідає.
Засідання 02.10.2013р.
Тема: «Фондова біржа  та  відкритий ринок» 
Розглянули роботу біржи.

Що ж таке «біржа»?


Одна команда працює  на підвищення. Вони купують акції і притримують на доти, доки не зможуть  продати за більш високою ціною (прагнуть підняти)

Інша команда працює на зниження.  Очікуючи зниження цін вони беруть акції і продають їх за поточною ціною, якщо ціна дійсно падає, то вони знов купують їх за низькою ціною.
Засідання 05.10.2013 р.
Відболось за темою: «Вірно спланована дія — це перемога!».
Мета засідання: члени клубу навчились сплановувати свої кроки, щоб досягнути власної мети.   Розуміти, що кожна помилка – це можливість пізнати новий крок.

Вправа:  “Драбина досягнень” надає можливість розглянути кожну сходинку, яка надасть правильно спланувати свій шлях, але також проаналізувати роботу підйому та на помилках виправитись. 
Плануйте, працюйте і не лінуйтесь!
Олена підіймається по сходинкам до своєї мрії!
Вправа «Сильні слова!».  Розглянули слова, які надають сили у продажі, а також слабкі слова яких потрібно не вживати. 
«Сильні слова – да! Слабі слова – ні!».
А, надалі чудова вправа: «Мета», яка виконується завжди емоційно, а також знайомить з варінтами вирішення у досягненні своєї мети.  
Кожен йде до своєї цілі.
Засідання 07.10.-09.10.2013 р.
Тема: Рольова економічна гра « Як стати мільйонером »
1. Члени гри спочатку заробляють свій початковий капітал для утворення бізнесу.
2. В залежності від розміру початкового капіталу кожен член ШКП відкриває свій бізнес і починає займатися підприємницькою діяльністю.
3. В залежності від розміру початкового капіталу діти відкривають різні типи підприємств. Це може бути: банківська справа або фермерське підприємство, мережа супермаркетів або промислова фірма.
Метою даної рольової гри є не тільки заробити початковий капітал та відкрити  свій бізнес, але й найважливішим було його зберегти та утримати свої всі підприємства  до кінця гри, та отримати прибуток. Всі члени ШКП з зацікавленістю грали в цю рольову гру, уявляя себе підприємцями.  Тут були і сміх і сльози, все  як у житті.  На  цьому занятті члени клубу отримали масу позитивних емоцій і практичний досвід підприємницької діяльності.
Всі у роздумах, який бізнес відкривати?
Всі будемо мільйонерами!
Засідання 12.10.2013 р.    Тема: «ГРОШІ – НЕОБХІДНІСТЬ ЧИ СЕНС ЖИТТЯ»
Тема  запропонована для Шкільних клубів підприємництва нашим координатором Кушніковою Світланою Вікторівною. Ми  вдячні за співпрацю та за корисну інформацію.
Мета: виробити здорове відношення до грошей  і уміння розпоряджатися ними.
    1.  На початку інформаційне повідомлення.
   Щоб жити в цьому світі, необхідні гроші.     Для чого нам гроші?
   2. Вправа «ФІНАНСОВА СТРАТЕГІЯ»  показала  три можливих рішення, де можуть  взяти гроші учні.  Перша стратегія,  що можна просити, клянчити гроші у батьків  Друга -  це примиритися з тим, що у Вас немає грошей. Необхідно вирішити, що наданий час потрібно обрати гроші або освіту. Третя стратегія – вчимося заробляти.

Денис обирає третю стратегію,   – постаратися заробити самому, тим більш у Дениса в цьому вже є практика. Перші 50 $ він заробив що недавно, використовуючи свої знання в області інформатики. (Анімаційна реклама)
3.   Вправа  «НАВІЩО ПРАЦЮВАТИ?»  дала можливість  членам клубу визначитись що для них являється питання «Навіщо працювати?».

 Робота – це хобі, заробіток, спілкування.
4.  Вправа  «ПЛАНУВАННЯ БЮДЖЕТУ»,  показала для підлітків, як вони витрачають гроші. Розглянули в чому є необхідність планувати бюджет.
Навели приклади основних сфери витрат наших опікунців: їжа, транспорт, навчання,  розваги, одяг.
 
Плануємо бюджет!
На завершення ми побажали один одному, щоб у його житті відбулися частіше приємні миттєвості.
Засідання 14 та 16 жовтня 2013 р. за темою: «Ринкові фінансові установи»
На засіданні у понеділок 14 жовтня  вивчали  функції бірж, а вже у середу 16 жовтня спробували на  практиці розглянути теоретичний матеріал. Рольова бізнес-гра: «Фондова біржа»
 Всі члени ШКП відчувають себе у ролі брокерів на фондової біржі.
Діана відчула, що акції корпорації «Темкам» мають впасти в ціні і вона продала всі свої акції «Темками», а потім вона купила ці акції по ціні, яка впала і отримала на цій операції великий прибуток.
Всі участники торгів спостерігають за зміною курсу акцій на біржовому табло.
Юні пидриємці прийшли до висновку , що робота брокерів дуже цікава та прибуткова.
Арсеній у ролі маклера керує процесом зміни курсу акцій.
Всі члени ШАП з великим задоволенням відчували себе в ролі брокерів, ніхто не збанкрутів, всім пощастило і всі отримали свій прибуток.
Засідання 19 жовтня 2013 р.
Відбулось за темою: “Ми - єдина команда”.
Робота в командах надає перевагу при вирішенні складних задач, в ситуаціях, коли є невизначеність варіантів рішення, коли також необхідна висока  самовіддача, коли потрібен широкий діапазон компетентності, також надається перевага командній роботі для розробки  перспективної стратегії.  
Команда повинна бути динамічною, для  членів команди стає важливим не тільки емоційна згуртованість та досягнення результату в рамках вирішення управлінських  задач, але й навички швидкого реагування на зміни, які відбуваються в організації та бізнес-середовищі.  Тоді принцип роботи команди повинно стати не емоційна згуртованість та командний дух, а командна робота для досягнення мети організації в рамках визначеної управлінської задачі.
Вправа: “Щось, що знаю я і знають інші” розпочала нашу роботу.

  Знаю я — і знають інші, а те, що не знаю — інші розкажуть.

Успіх команди – це успіх кожного!
Вправа: “Мій внесок в команду”.  Вправа допомогла кожному освідомити свою роль в даній команді, той внесок, який він вніс в командну роботу, допомогла освідомити різні варіанти того, як вноситься вклад в загальний результат, і розвинула у учасників повагу до інших та пізнання важливості виконання їх функцій.
 Командна робота  - творчий  процес!
Наступна вправа дала можливість учасникам замислитись про те, як покращати діяльність своєї команди.   Кожен повинен обрати фігуру, яка йому найбільше подобається: коло, квадрат, трикутник та спіраль. Міні-групи, які обрали коло — як правило добре вміють взаємодіяти з людьми. Ті, хто обрав квадрат, вміють підтримувати порядок і структуру, для них важливим є виконання правил. Улюбленці  трикутників  добре знають свої цілі та вміють їх досягати. Учасники, які обрали спіраль, творчі натури, завжди готові придумати новий проект та дуже швидко реагують на щось нове.  
Вправа “МІСТ”.   У цій вправі учасники діють спільно, можна обговорити, що помагало, а що мішало їм у сумісній діяльності.  Виконання цієї вправи надає можливість зняти психологічні бар’єри серед учасників та підвищує згуртованість у групі.
      Ми обов’язково це зможемо!
  
 Головне не поспішати!
  Ми-команда!

 Після виконання вправи, обговорення, що допомагало, а що мішало виконувати групову роботу, хто брав на себе роль лідера, чому відбувались помилки.
В результаті проведеного засідання відбулась адаптацію до організаційних змін, орієнтацію на сумісне прийняття рішень та алгоритм постановки мети у командній роботі для досягнення результату.
Засідання 21 жовтня 2013 р.
Тема: “Я — впевнена людина”.
Мета: навчити тому, як розрізнять в практичних ситуаціях впевнену поведінку від невпевненої. Відпрацювати прийоми впевненої поведінки та розвитку почуття впевненості в собі.
1.      Інформаційний блок.
Впевненість в собі – це вірність собі, віра в себе та свої сили, прийняття себе, свої слабкості та дозволяти собі помилятися.  Розглянули різницю  між впевненою людиною та невпевненою.
2.      Вправа: “Місто впевненості”.  Команда працювала в парах. Кидаючи м’яча один одному, повинні були скласти розповідь про місто, в якому живуть самі впевнені люди. Один починає одну-дві фрази та кидає м’яч іншому, який продовжує розповідь.
 В нашому місті живуть веселі та щирі люди!
 3.      Практична вправа: “Коло впевненості”.  Члени клубу повинні були уявити коло діаметром біля 60 см на полу в пів метра біля себе. Зайти в коло та згадати той чудовий час, коли були на “греблі успіху”.В даній ситуації максимально проявились всі здібності. Все було добре, вдача сприяла. Якщо тяжко було згадати власну історію, можна використовувати історію героя кінофільму.
Дивна здібність нашого мозку — це те, що для нього немає різниці  між реальною історією або уявленою. Фантазуйте сміливо — про це ніхто не дізнається!
 
Чудове почуття — впевненість!
 4.      Вправа: «Я – хозяїн».  Членам клубу потрібно було описати свої досягнення, починаючи з самого маленького віку, все чому вони навчилися. Серйозно замислитись про свої призначення, про те, чим цікаво їм дійсно займатися. Повірить у свої сили, навчитись переводити слабості  у силу, бачити у кожній перепоні можливість.
 
  Самореалізація – це одна з умов щастя та впевненості в собі!

Засідання 23 жовтня 2013 року.
ВІдбулось у розгляді організаціЇ фінансової діяльності підприємництва. Члени клубу вчилися робити касовий звіт, балансовий звіт, звіт прибутків.   
 
Звітуємо!
Засідання 26.10.2013р.
 Тема: “Енергія успіху”.
 Мета засідання: побудувати позитивну мотивацію до наступних дій. Закріпити навички самоаналізу, котрі сприяють глибшому саморозкриттю, які ведуть до зміни себе. До цього ж розглянули закони успіху.
Почалось засідання привітанням,  а далі психологічна робота над собою.
Вправа:   Прийняття себе.
По-перше, ми спробували попрацювати з деякими власними недоліками.  Поділили лист на дві колонки. В першій - “Мої недоліки”, потрібно було записати відверто все те, що вважаємо своїми недолікам.
Після цього напроти кожного недоліку, записали по одній позитивній якості. 
Мої недоліки
Позитивні якості
1.
1.
2.
2.
3.
3.
4.
4.
5.
5.

Не так то воно легко! Які там в мене недоліки? (Замислилась Карина)

По-друге, відбулось обговорення цих записів, для цього поділились на пари.
Головне, що під час обговорення члени клубу вели себе досить відверто у своїх висловленнях та уважно слухали розповідь партнера. Задавали один одному питання та відповідали.
Дівчата з гумором розповідають про свої недоліки.
 Наступне завдання  заставило замислитись над питанням: “Хто не проти нас, той з нами”.
Розглянули два  процесу — мова йде про одночасну спільну діяльність та способи спілкування при спільній роботі. 
 
- Що ми збираємось робити разом?
Як ми збираємось робити цю справу разом?
 Дана робота привела до того, що члени клубу замислились над майбутнім кожного, а також над сумісною роботою — створення загальної справи.

Засідання 28.10.-02.11.2013 року
Засідання цього тижня відбулось під час канікул, тому не все вийшло так як планувалось.  В період канікул планували відвідати Вищі Навчальні заклади м. Дніпропетровська. Але заплановане перенесли на наступний період. Більшість членів клубу не могли прийняти участь.  Тому ВНЗ ми будемо відвідувати поступово, наприклад 3 листопада 2013 року День Відкритих Дверей у УДХТУ, в який ми обов’язково заглянемо.
         Члени клубу пройшли тестування з профорієнтації. За такими тестами, як «Карта интересов», «ДДО» та ін.
Дівчата  проходять тестування.
 Відбулась приємна розмова. Кожен щиро міркував ким він дійсно стане у майбутньому? Головне, щоб майбутня професія приносила і задоволення, і гроші, і здійснювався  кар’єрний ріст, а також доброзичливе спілкування. Ось що являється – моя професія!
Головне – зробити вірний вибір у майбутній шлях!
 Майбутня бізнес-леди!

3.11.2013 - День відкритих дверей


3.11.2013 члени ШКП разом зі своїм опікуном Бабець Мариною з метою профорієнтації побували на Дні відкритих дверей у УДХТУ. Юних підприємців зустріли декани та вчені університету. Вони розповіли учням про умови вступу та навчання в університеті. Особливу зацікавленість у юних підприємців викликали економічні спеціальності. Може вже через рік хтось з них вже буде студентом цього університету.

 Український Державний хіміко - технологгічний університет відкрив свої двері для юних підприємців 03. 11. 2013
Члени ШКП разом зі своїм опекуном Бабець М.О. уважно слухають завідуючу кафедрою економічної теорії. доцента Горбач Н.С..

Юні підприємці разом з опекуном Бабець М.О. та завідуючім кафедрою технології органічних речовин та фармоцевтичних препаратів професором Харченко О.В. .



Члени ШКП разом з деканом факультета ТВМС Волковой С.А.

Засідання тиждня 4.11.2013- 10.11.2013 р.

На протязі цього тижня були розглянуті питання з маркетингу, вивчали закони маркетингу, проводили маркетингові дослідження різними методами.  а також з’ясовували ціннісні  орієнтації особистості, яка йде до успіху.
   Вправа: Маркетингова стратегія.
  Плануючи підприємницьку діяльність і в процесі створення бізнес плану, підприємець повинен обдумати яку прийме маркетингову стратегію. Маркетинг це ряд інструментів, за допомогою яких підприємець досягає поставлені перед собою цілі.
Плануючи діяльність підприємець повинен відповісти на запитання:
-         Який продукт чи послугу він повинен пропонувати і чому це буде саме це?
-         Яку стратегію в області цін прийме фірма і чому?
-         Як організує розповсюдження товарів?
-         Як просуватиметься і яким чином донесе рекламу до тих споживачів, яким хоче продавати свої продукти?
Оцінювання маркетингової стратегії обраної фірми.
 Члени клубу пройшли тестування за допомогою тесту, який визначає ціннісні орієнтації кожного. А результати були занесені на загальний графік.
 
Денис заносить свої результати на загальний графік.
 Результат тестування деяких учасників зображенні на графіку.
Види потреб: 1. Матеріальні потреби. 2. Потреби безпеки. 3. Соціальні (міжособистісні) відносини. 4. Потреби у повазі та визнанні. 5. Потреби в самовираженні.
Результати за трьома критеріями: 
I.                   Повне задоволення.
II.                Часткове задоволення.
III.             Незадоволення.

Дані показали для членів клубу, що ще багато потрібно над собою працювати.

Практична вправа, за допомогою якої учасники спробували виявити свої цінності. Виконуючи роботу, члени клубу вміло домовлялись один з одним, хоча суперечки теж були присутні.





Чого в нас тут тільки немає?








А як тяжко розлучатися з власними  речами!










Ось що в нас залишилось!





А далі ми відстоювали кожен свою мету. Учасник групи повинен був зберегти свою кульку, в кого залишиться кулька – той являється «Капітаном успіху!».
 Боротьба
Кожен наполегливо зберігає свою кульку!
Після вправи учасники зрозуміли, що інколи ми використовуємо агресивні дії, які шкодять власному успіху та успіху інших людей.  
 Вправа: Звідки брати ідеї?
Розглянули способи знаходження ідей, щодо створення власної справи. Учасники відкривали свої творчі здібності, намагались пригадувати різні цікаві історії створення фірм. Представляли  свої пропозиції.

Обговорення творчих здібностей кожного у групі.
Так народжуються нові ідеї - ідеї бізнесу!
Найцікавіші ідеї на думку групи взяли для участі у наступній вправі.
         Вправа: Планування заходу.
Наступним кроком стала розробка плану заходу, який ми хотіли б реалізувати.
Учасники обрали такі масові заходи, як «Відпочинок для пенсіонерів», «Ярмарок талантів». «Дитячі святкування».
Плануємо масові заходи!
Засідання 18.11-23.11
На засіданні: «Цікаві події» провели рольову гру: «Аукціон». Власна фірма, під назвою «Творча майстерність», родини Матухно вирішили виставити на аукціон свою новорічну колекцію, а учасники задоволенням їх придбали.     
          

 Мама Олени Матухно з радістю представляє власну колекцію.





Торги розпочато!






Настуся запропонувала свою ціну!







Арсеній радіє за перемогу у боротьбі!





Гра:  «Аукціон»пройшла дуже весело. Кожен з учасників отримав бажану річ, а головне, що власники колекції зробили перший крок у бізнес.


Засідання  25.11.2013р.

Тема: «Екскурсія на Катеринославську товарну біржу».

Мета: ознайомлення з біржовою діяльністю брокерів.  Провести профорієнтаційну роботу.

Засідання  27.11.2013р.

Тема: «Презентація».

Навчалися  продавати свій продукт. Шляхи і способи досягнення.

Засідання  30.11.2013р.

Тема: «Хозяїн долі».

Мета засідання: навчалися створювати у колективі атмосферу довіри і відкритості, розвивали здібності виказувати свою точку зору, організовувати себе та активізувати процес самопізнання.
Вправа: «Ніхто не знає”». Усі сидять в колі. Один з учасників називав будь-кого з групи, а той повинен завершити фразу: «Ніхто не знає, що я (або у мене) …».
Карина: «Ніхто не знає, що я займалась фігурним катанням з 4 до 6 років».
Вправа: «Два підказувача». Ведучому необхідно знайти предмет, який заховала група.  В цьому йому допомагають два підказувача, але один  з них дійсно допомагає, направляє у правильному напрямку, а інший, навпаки, спрямований на те, щоб збивати з вірного шляху. Шукач насправді не знає, хто допомагає, а хто мішає. Його задача – розібратися в цьому самостійно та знайти захований
предмет.

Андрій і Катруся допомагають знайти Карині предмет.
Вправа розвиває комунікативні навички у ситуації «інформаційного перевантаження», коли від різних людей надходить різні свідчення. 
Вправа: «Чого ви бажаєте досягти?». Вправа носить проективний характер. Вона допомагає усвідомити учасникам свою проблему в новому, незвичному ракурсі, знайте неочікуваний спосіб її розвязання.

Запишіть будь-яке побажання, яке хочете вирішити для себе 

Тепер помніть у долонях лист з записаним побажанням та розгорніть його знову.

А тепер розгляньте малюнок, що Ви бачите?

Засідання 02.12.2013 року.
Тема: «Конкуренція».
Ознайомились  з поняттям «конкуренція» і її видами.  Проведена  психологічна вправа, спрямована на розвиток інтуїції.
Психологічна вправа: «Конкурент чи партнер».   Вправа, спрямована на розвиток  інтуїції.  Один з учасників сідає на стілець спиною до групи.  Група визначає, хто - «конкуренти», а хто – «партнери». Потрібно по долоні знайти партнера.

Денис хвилюється, що Андрій впізнає в нього «конкурента».

Вони партнери!
Засідання 04.12.2013 року.
Тема: Економічна-стимуляційна гра «Ринок яблук».
Проведена економічно-стимуляційна гра «Ринок яблук». Ознайомились з поняттям «ринкові відносини», «ринкова ціна», «ринкова рівновага».
На засіданні члени клубу усвідомлювали, яким чином визначаються ринкові ціни. Розглядали розуміння понять: попит і пропозиція; опис і аналіз зв'язків між попитом, пропозицією та ціною; формування здібностей ведення переговорів.
Засідання  07.12.2013р.
 Тема: «Ділове спілкування».
Мета засідання: розглянути сторони спілкування. Та під час практичних вправ здобути навички ділового спілкування.
Вправа: «Емоційне коло». Усі стають в коло та передають кульку один одному без допомоги рук. Виконуючи вправу, учасники відчувають згуртованість у групі, відбувається ломка просторових та психологічних барєрів при спілкуванні.

 Карина передає кульку Каті.

Рольова гра: «Непорозуміння».

   «Непорозуміння!».

                    Конфлікт вичерпаний?                 
Вправа: «Питання – відповідь».
Члени клубу вчаться задавати питання закритого та відкритого типу. Ведучий задає питання, той кого запитують мовчить, а відповіді надають той, хто сидить зліва – на закритий тип питання, а хто справа – відкритий.  Хто відповість неправильно, той стає ведучим.

  Денис запитує Олену.

Катерина дала неправильну відповідь.
Засідання  09.12.2013р.
 Тема:  «Економічна стабільність».
Спробували розібратися про причини виникнення кризи та боротьби з ними.
Денис розглядає способи подолання кризи.
Засідання  11.12.2013р.
 Тема: «Уряд і економіка».
Розглядали систему уподаткування в Україні.

Засідання  14.12.2013р.
 Тема: «Комунікативний підхід».

Мета засідання: розвивати комунікаційні навички у членів клубу, робити  вибір у особистісному просторі. Розглянути метод: «Чотири вуха Ван Туна».      
 
Вчимося говорити!
 
 Публічний виступ Андрія.


Засідання  16.12.2013р.
 Тема: «Ярмарок талантів».

Провести конкурс: «Ярмарок талантів». 
 



Кожен член клубу спробував розкрити свій творчий потенціал.


Засідання  18.12.2013р.
 Тема: «День Святого Миколая».


Святкування «День Святого Миколая». Розвивати командний стиль роботи, виховувати співчуття та людяність. 

Засідання  21.12.2013р.
 Тема: «Активне слухання».

Розглянути поняття активного слухання. Розглянути реакції на критику.

 Промова Дениса до Катерини.


Критика подруги сприймається з почуттям гумору!

Повідомлення!

Засідання  23.12.2013р.
 Тема: Тематичний семінар: «Захист екології регіону».

Провести розробку шляхів щодо підвищення ефективності природо-хахисних заходів.

Засідання  25.12.2013р.
 Тема: «Виробництва та рівень життя».

Визначити зміст понять рівню життя, продуктивність, максимізація прибутку фірми.

Засідання  28.12.2013р.
 Тема: «Новорічний карнавал».

Святкування наступаючого  Нового Року 2014!


Засідання  30.12.2013р.
 Тема: «Зіркова карта мого життя».

Розглянути дії та способи планування у часі.

3 коментарі:

  1. У Вас скільки цікавих справ пройшло: і літня профільна школа, і зустрічі на всіх рівнях. Це теж можна віднести до звітів. Продублюйте інформацію. Не забувайте про фото. З повагою, Світлана Вікторівна.

    ВідповістиВидалити
  2. Хороший звіт. Так тримати! Підпишіть фото, які в самому низу розміщені. А так здорово. З повагою, Світлана Вікторівна.

    ВідповістиВидалити
  3. А де звіт про нашу з Вами зустрі і всі інші зустрічі? Щось загубилися. Підганяйте! З повагою, Світлана Вікторівна.

    ВідповістиВидалити